Foto Ad Schaap
Foto Ad Schaap
  • thumbnail

    Kenau sieraad 2014 - totaal euro 2.150 naar Plan Nederland

    HAARLEM - In opdracht van Haarlem Marketing is in het kader van de film Kenau een Kenau sieraad ontworpen dat via VVV Haarlem en diverse Haarlemse musea verkocht is. Van de aanschafprijs van dit sieraad werd 1 euro aan Plan Nederland gedoneerd. In totaal zijn 2.150 sieraden verkocht. Directeur Esther Brasser van Haarlem Marketing overhandigde de cheque aan aan Monique van ’t Hek, directeur van Plan Nederland.

    De verkoop van de armband leverde in totaal 2150 euro op.

    Sterke vrouw Kenau kwam uit Haarlem, evenals Hannie Schaft, en Haarlem wordt als stad ook wel liefkozend vergeleken met een vrouw die haar mannetje staat. Het stoere, maar toch vrouwelijke sieraad staat symbool voor krachtige vrouwen. De Haarlemse Kenau Simonsdochter Hasselaer was ook zo’n krachtige vrouw. Een heldin die haar eigen vrouwenleger vormde en meevocht om Haarlem in 1572 uit handen van de Spanjaarden te houden. 

    Het armbandje is vrouwelijk en stoer. Het straalt kracht uit. Plan Nederland zet zich er iedere dag voor in om meisjes in hun kracht te zetten. Door ze onderwijs te geven en te beschermen tegen geweld en discriminatie. Zodat elk meisje kan uitgroeien tot een Kenau, een vrouw die het verschil maakt.’

    Plan Nederland zet zich al 76 jaar in om de levensomstandigheden van meisjes en jongens in ontwikkelingslanden te verbeteren en strijdt voor gelijke kansen en rechten voor meisjes zodat elk meisje de kans krijgt uit te groeien tot een krachtige vrouw die het verschil maakt.

📸 Fotogalerie

Kenau sieraad 2014 - totaal euro 2.150 naar Plan Nederland
Kenau sieraad 2014 - totaal euro 2.150 naar Plan Nederland
Kenau sieraad 2014 - totaal euro 2.150 naar Plan Nederland
Kenau sieraad 2014 - totaal euro 2.150 naar Plan Nederland